tisdag 16 november 2010

Tisdagen den 16 november HJÄLP?

Hejsan alla.
 Idag är värken värre än vanligt och jag ringde doktorn. Ja han skrev ut med till mig och skulle skicka remiss till rematolog. Kul eller ? NEJ inte alls. jag undrar hur länge jag ska orka med jobbet. Jag bara skriker rätt ut när jag kommer hem av smärtor och hela min kropp säger stopp men vad hjälper det när dr säger att detta funkar ta med och gå till jobbet du klarar detta.. Visst tror man på det och bedövar sig själv men tyvärr så har jag väldigt bra ungdomar på jobb som märker att jag inte är mig själv det är inte bra och denna förbaskade kyla gör ju inte saken bättre.
VAd ska jag göra nån som kan hjälpa mig?????
Jag orkar snart inte mer.......
Christel

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

En remiss till rema är toppen, går själv dit 2 ggr om året förutom när det är akut....nu kan jag jobba 75% med mindre besvär/värk. Medicinerna hjälper faktiskt. Ett tips är att bada varmt (ugglebadet e kanon) samt att röra på sig fast det gör ont...låter konstigt men det gör ondare om man inte rör på sig....kylan är jobbig men vantar/halsduk och värmedynor är mitt tips samt varma duschar.
avslappningsmassage är A&O för att om du inte kan slappna av kommer du bara spänna de leder som känns värst och så kommer problemet på ett annat ställe (talar av egen erfarenhet)
Kram annette